wtorek, 5 stycznia 2010

Analgezja -

1. Rzadka choroba genetyczna polegająca na całkowitym braku odczuwania bólu. Przyczyną choroby jest mutacja w genie SCN9A, który odpowiada za przekazywanie pomiędzy komórkami nerwowymi impulsów bólowych do mózgu. Chorzy są zdolni do odbioru bodźców poza bólowych: dotyku, ciepła, zimna, łaskotania. Nie odczuwają jednak żadnych czynników bólowych.
2. Stan zniesienia czucia bólu, który może wystąpić jako skutek działania medycznego lub samoistnie w pewnych stanach psychicznych (np. w tzw. szoku pourazowym, w pewnych nerwicach itp.).

czy nie byłoby miło choć na chwilę nie czuć bólu? tego, w którego najczęściej sama się wpędzam? przecież mój stan psychiczny, moje obawy, to tylko wynik moich myśli. indywidualnych i skrzywionych interpretacji rzeczywistości, dokonywanych i filtrowanych przez mój mózg.

zbliża się sesja. nic, absolutnie nic nie umiem. nie jestem w stanie zmusić się do niczego.
i czuję, jak narasta we mnie lęk, przed tym, że wszystko się skomplikuje.
dzisiaj chyba zaczęłam bać się konsekwencji mojego postępowania.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz